Hlídání dětí, předškolička, školička
Individuální hlídání dětí
Cena - hodinová taxa: 200 Kč/hod
Cena - dopoledne 8-12: 500 Kč
Cena - celodenní 8-16: 750 Kč/hod
Čas: dle domluvy a volné kapacity
Místo: Vochomůrky, z.s., Vochov 322
Pečující personál: Kvalifikované pečující osoby dle zákona (pedagogická oblast: učitel/ka mateřské školy, prvního stupně základní školy, vychovatel/ka; zdravotnická/lékařská oblast: všeobecná sestra, zdravotnický/á asistent/ka, ošetřovatel/ka, porodní asistentka, zdravotně-sociální pracovníci, zdravotnický záchranář, psycholog/psycholožka ve zdravotnictví, klinický/á psycholog/psycholožka, lékař/ka; sociální oblast: sociální pracovníci či pracovníci v sociálních službách; osoby s profesní kvalifikací: chůvy pro děti do zahájení povinné
Další podmínky hlídání: děti předávávané pečující osobě k individuálnímu hlídání musí být zdravé a rodič musí vyplnit přihlášku s informacemi o dítěti (základní informace, zvláštní specifika, alergie, atd.)
Školička/předškolička
O dětičky bude pečovat kvalifikovaný personál, budeme tvořit, malovat a hrát si. Zvykáme si na kolektiv v malém počtu dětí, dbáme na adaptační systém dítěte, možno postupného začleňování. Vše přizpůsobujeme potřebám dítěte.
V případě individuálního hlídání a školičky/předškoličky,
vycházíme z těchto pedagogických směrů a přístupů:
Montessori pedagogika nás inspiruje především ve vlastním objevování poznatků samotným dítětem. Při výchově a učení stačí respektovat individuální vývoj jedince.
Waldorfská pedagogika a její záměr nahlížet na člověka jako na celistvou bytost. Její systém výchovy vychází z potřeb dítěte. Dítě je bez podmínek přijímáno a je podporováno v rozvoji. Pravidelný rytmus dne, týdne a roku, který ve své opakující se stálosti pomáhá dětem ve vstupu do života.
Reggio pedagogika je přístup ve výchově a vzdělávání vycházející z přirozenosti a radosti učení. Je to filosofie, kde můžete diskutovat a přetvářet. Tento způsob učení, poháněný motorem dětského nadšení a zvídavosti, se stává dobrodružnou objevnou cestou dítěti i dospělému. Je možno zkoumat věci znovu a z různých stran. Chápat, jak se naše myšlení a vědění vůbec utváří. Je možné zkoumat zcela nové cesty a objevit možnosti, které dříve neexistovaly.
Lesní pedagogika jako forma environmentálního vzdělávání, jejíž hlavním cílem je učit děti vnímat přírodu se všemi jejich zákonitostmi, vypěstovat v nich zájem o přírodu, naučit je vnímat ji všemi smysly a posílit pozitivní přístup k přírodním materiálům.
Co sebou?
U oblečení je nutno počítat s umazáním - od jídla (rajčata, borůvky,..), pastelek, vodovek, písku, zeminy či bahna! Proto dětem dejte do mikrojeslí vždy takové oblečení, u kterého vám nebude vadit, když špína občas nepůjde odstranit!
Děti potřebují:
Přezůvky, náhradní oblečení a spodní prádlo, a dle potřeby pyžamo, peřinku, prostěradlo, pleny, vlhčené ubrousky, kapesníky, apod. S dětmi chodíme ven za každého počasí! Do deště jsou ideální nepromokavé kalhoty a bunda a gumovky. Děti musí mít své věci označené, podepsané.
Jídlo - svačinky a flašku na pití. Pití - čaj, voda bude dětem k dispozici neustále.
Při první návštěvě přineste sebou:
- balík papírových kapesníků, ubrousků, vlhčené ubrousky, toaletní papír, mýdlo v dávkovači